CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 7 November 2009

MEMORI KURSUS HERBALIS KE 17

Alhamdulillah setelah hampir sebulan meninggalkan kerja, kini saya kembali meneruskan amanah ini. Kerinduaan pada kerja amat mendalam sekali. Ke mana saya menghilang selama hampir sebulan ??? heheheheh...
sebenarnya pada 10 Oktober baru2 ini saya telah berangkat ke SP Kedah untuk mengikuti Kursus Herbalis yg berlangsung selama 3 minggu. Di sana kami ditempatkan di homestay yg telah disediakan. Kursus herbalis kali ini agak unik kerana melibatkan 5 buah negara iaitu Malaysia, Indonesia, Thailand, Kemboja dan Hungry. Alhamdulillah sahabat-sahabat yg datang semuanya baik2 belaka.
Di sana banyak saya pelajari ilmu2 perubatan yg baru. Antaranya adalah ilmu berbekam, akupuntur, kiropraktik, refleksologi, urutan bayi, diognasis dan banyak lagi lah. Bagi saya tempoh 3 minggu ini tidak cukup untuk sy pelajari semua ini, ini kerana ilmu2 ini memerlukan fahaman teori dan praktikal yg mendalam. Alhamdulillah dengan bantuan & tunjuk ajar dr pensyarah2 yg bertauliah, dapatlah kami menimba ilmu dengan baik. Di samping itu juga, kami turut melawat ke Pulau Tuba, kilang2 Hpa, RFC, RCH, bakery house & banyak lagilah (xtertulis banyak nya) hehehehe....



Kepada Tn Hj Ismail Ahmad saya mengucapkan ribuan terima kasih atas segala ilmu & tips2 yg diberi. Juga kepada tenaga pengajar yg banyak berjasa, ucapan terima kasih juga saya ucapkan di atas 1001 ilmu yg dimuntahkan kepada kami. Kepada SAHABAT2 HERBALIAS TERUSKAN PERJUANGAN KITA DI LUAR SANA YE... terima kasih juga kepada semua pihak yg terlibat...
SAYANG DAN RINDU KALIAN SEMUA........

0 ulasan: